Hoe te handelen bij een klacht over de opvang van uw kind
Waar mensen werken kunnen fouten worden gemaakt. En dus kan het voorkomen dat je een klacht hebt over madelief. Om tot een goede afhandeling te komen, heeft madelief een klachtenprocedure ingesteld.
Mocht je een klacht hebben wend je dan als eerste tot de betrokken medewerkster van madelief. Deze medewerkster tracht de klacht in overleg met de klager op een voor beide partijen bevredigde manier af te handelen.
Is de klacht naar jouw oordeel niet op een bevredigende wijze afgehandeld, of wil je je niet tot de betrokken medewerker wenden, of betreft de klacht de dagelijkse organisatie van madelief, dan kun je de leiding aanspreken, in de persoon van Astrid of Shanti. Zij trachten in samenwerking met de klager en de betrokken medewerker tot een voor beide partijen bevredigde oplossing te komen.
Wanneer je als klager desondanks niet tevreden bent, of wanneer je je niet tot de leiding wilt wenden, dan kun je ook nog een beroep doen op de oudercommissie. Is dat evenmin afdoende om de klacht te verhelpen, of wil je direct voor de externe procedure kiezen, dan kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen.